فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام در ۷ مرحله

دیگر آن روزهایی که همه‌ی ما برای سرگرمی در اینستاگرام فعالیت می‌کردیم گذشته است. امروزه این شبکه‌ی اجتماعی، ابزاری حرفه و قدرتمند برای مشاغل کوچک و بزرگ است. همه‌ی مشاغل دوست دارند، افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنند.

در عکس زیر به نظرسنجی که فیس بوک در سال ۲۰۱۹ برگزار کرد، نگاه کنید.

نظرسنجی فیسبوک درباره فروش در اینستاگرام
نظرسنجی فیسبوک درباره فروش در اینستاگرام که آمار جالبی را به همراه دارد

۸۳% از کاربران می‌گویند که اینستاگرام به آنها کمک می‌کند تا محصولات و خدمات جدید را پیدا کنند.

۸۱% می‌گویند که از طریق اینستاگرام درباره محصولات و خدمات تحقیق می‌کنند.

درنهایت ۸۰% از آنها تصمیم می‌گیرند تا در instagram برای یک محصول یا خدمات هزینه بپردازند.

این آمار و ارقام نه تنها اهمیت این شبکه اجتماعی را به ما می‌گوید، بلکه به ما می‌فهماند که فروش محصول در اینستاگرام چقدر اهمیت دارد.

آمار بعدی که وجود دارد این است که کاربران هنگام مشاهده یک محصول چه‌کاری را انجام می‌دهند:

آمار فروش محصول در اینستاگرام
افراد پس از دیدن پیج فروشگاهی، چه کار می کنند؟

۷۹٪ برای اطلاعات بیشتر جستجو می‌کنند.
۶۵٪ از وب‌سایت آن پیج بازدید کرده‌اند.
۴۶٪ به‌صورت حضوری یا به‌صورت آنلاین، خرید کرده‌اند.
۳۷٪ از یک فروشگاه کوچک بازدید کرده‌اند.
۳۱٪ برندها را فالو می‌کنند.
۲۹٪ باکسی دراین‌باره صحبت کردند

بنابراین اگر به دنبال فوت‌وفن فروش یا افزایش فروش خود در اینستاگرام هستید، ۵ نکته ی زیر به شما کمک خواهد کرد.

استراتژی فروش در اینستاگرام در ۵ مرحله

ما در مقاله بازاریابی در اینستاگرام به‌طور کامل درباره چگونگی استراتژی داشتن صحبت کردیم. اما در این مقاله قرار است خیلی تخصصی‌تر به این موضوع توجه کنیم.

ما به یک سری پیش‌نیاز برای ورود به ۵ مرحله فروش بیشتر در اینستاگرام نیاز داریم. آن موارد کدام اند؟

کارهایی که باید قبل از فروش در اینستاگرام انجام دهید.

کارهایی که باید قبل از فروش در اینستاگرام انجام دهید

  1. بیزینسی کردن پیج اینستاگرام
  2. ساخت وبسایت اینرتنتی

۱٫ بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

هنگامی‌که شما پیج خود را به حالت بیزینسی تغییر می‌دهید، می‌توانید به عمق پیج خود نفوذ کنید. زیرا اینستاگرام به شما اطلاعات و آماری را می‌دهد که بسیار مهم است. ما در مقاله بازاریابی در اینستاگرام و همچنین آنالیز اینستاگرام به‌طور کامل به این موارد پرداخته‌ایم.

تبدیل پیج به بیزینس پیج، شمارا قادر می‌سازد از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

  1. افزودن تگ خرید به پست‌ها (در ایران تحریم است)
  2. افزودن دکمه تماس در پروفایل
  3. ارائه تحلیل های عالی از بازدید و نحوه تعامل کاربران با پیج شما

۲٫ داشتن وبسایت اینترنتی

اینکه شما وب‌سایت هم نداشته باشید، می‌توانید به‌راحتی فروش انجام دهید. اما زمانی فروش خواهید داشت که در پیج اینستاگرام خودتان حضور دارید. به‌صورت ۲۴ ساعته نمی‌توانید به دایرکت ها پاسخ داده و فالوور هایتان را به خریدار تبدیل کنید. به همین دلیل داشتن یک سایت باعث می‌شود تا در هر ساعت شبانه‌روز مشتریان از شما خرید کرده و شما صبح که از خواب بیدار شدید، به سفارشات آنها رسیدگی کنید. ازاین‌رو شما با داشتن یک سایت فروشگاهی می‌توانید به‌راحتی فروش خود را تا چند برابر افزایش دهید.

حال که با مهم‌ترین موارد قبل از شروع نکات حرفه‌ای فروش در اینستا آشنا شدیم، حال نوبت به این می‌رسد تا این موارد را برای شما بازگو کنیم.

۱٫ با هشتگ محصولاتتان را به نمایش بگذارید

نمایش محصول با هشتگ های فروش
محصولات و خدمات خودتان را برای افزایش فروش، با هشتگ های اینستاگرام نمایش دهید

هنگامی‌که شما از هشتگ ها به‌درستی استفاده کنید، می‌توانید در صفحات جستجو به‌راحتی دیده شوید.

اینستاگرام در الگوریتم‌های جدید خود، به هشتگ ها بسیار اهمیت می‌دهد. ازاین‌رو شما با این کار می‌توانید باعث دیده شدن بیشتر محصولات یا خدمات خود شوید. اگر هنوز نمی‌دانید هشتگ در اینستاگرام چیست، بهتر است مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

استراتژی داشتن درباره هشتگ ها باعث می‌شود تا ما بیشتر از همیشه دیده شویم.

همچنین می‌توانیم مشتریان و فالوور های جدیدتری نیز به‌دست آوریم که با این کار می‌توانیم درآمد خود را به‌طور چشم گیری افزایش دهیم.

۲٫ اطلاعات کاملی از محصول را در پست و استوری قرار دهید

همان‌طور که می‌دانیم، ۷۹ درصد کاربران اینستاگرام وقتی‌که با محصولی روبه‌رو می‌شوند، درباره آن تحقیق خواهند کرد.

اگر شما در پیجتان اطلاعات کامل و مفیدی را از محصولات خود قرار دهید، امکان این‌که مشتری از شما خرید کند بالا می‌رود.

استوری اینستاگرام و کپشن های پست، مکان خوبی را این کار هستند. در ادامه چند روش برای استفاده درست از آنها را برای شما آورده‌ایم.

۲-۱٫ برای فروش بهتر، هایلایت فراموش نشود

استوری اینستاگرام یکی از بهترین مکان‌ها برای ارتباط راحت‌تر با فالوور ها و مشتریان است. ازاین‌رو شما می‌توانید برند سازی خوبی را در آن داشته باشید. در اینجا چند نکته‌ی مهم و اساسی را برای شما آورده‌ایم که می توانید برای فروش در اینستاگرام از آن استفاده کنید.

  1. از خودتان فیلم بگیرید و از مزایای محصول صحبت کنید. یادتان باشید که اگر بیشتر از ۱۵ ثانیه صحبت کنید، اینستاگرام آن را cut می‌کند و در ۴ اسلاید ۱۵ ثانیه در استوری قرار می‌دهد. پس بهتر است بیشتر ۱ دقیقه صحبت نکنید. مختصر و مفید حرف بزنید!
  2. محتوایی که کاربران و مشتریان دیگر تولید کرده‌اند را قرار دهید. مثل نقد و بررسی محصولات، رضایت خرید و فاکتورهای خرید را در استوری قرار دهید.
  3. از استوری برای هدایت کاربرانتان به وب‌سایت استفاده کنید. اگر بالای ۱۰ کا فالوور داشته باشید می‌توانید لینکی را در استوری قرار دهید که کاربران با استفاده از آن به لینک محصول یا لندینگ پیج شما هدایت شوند. اگر ۱۰ کا فالوور ندارید، همین حالا با استفاده از بسته‌های خرید فالوور اینستاگرام، فالوورهایتان را افزایش دهید.

۲-۲٫ کپشن خوب فراموش نشود

داشتن یک کپشن خوب در اینستاگرام به‌اندازه‌ی تصویر و ویدیو باکیفیت اهمیت دارد. همچنین شما با کپشن فضای کافی دارید تا اطلاعات مهمی را از محصول قرار دهید. مانند:

  • مزایا
  • طرز استفاده
  • محتویات داخل بسته‌بندی محصول
  • قیمت

کپشن خوب باعث می‌شود تا بتوانید فروش بهتر و بیشتری را در اینستاگرام تجربه کنید. زیرا اطلاعاتی که به درد کاربر می‌خورد را کامل درج کرده‌اید. همچنین با این کار توضیح می‌دهید که چرا کاربر باید محصول شمارا خریداری کند.

این را یادتان نرود که در کپشن نحوه‌ی خرید محصول را درج کنید.

همچنین برای آنکه بتوانید اعتماد برای محصولات خود جذب کنید، سعی کنید کامنت های خود را واقعی بالا ببرید. به‌عنوان‌مثال سؤالات متداولی که از شما پرسیده می‌شود را برای خودتان کامنت بگذارید. بسته‌های خرید کامنت اینستاگرام، می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

۳٫ کال تو اکشن برای فروش محصول فراموش نشود

۸۷% از کاربران اینستاگرام که گفته‌اند پس از دیدن اطلاعات محصول یا خدمات یک عملی را انجام داده‌اند. این مورد فوق‌العاده است. پس از دادن اطلاعات باید کاری که شما می‌خواهید کاربران انجام دهند.

وقتی فالوور ها یا مشتریانتان کپشن شمارا می‌خوانند، می‌دانند کار بعدی چیست؟ بعد از خواندن این باید چه‌کاری انجام دهند؟ با یک کال تو اکشن یا CTA می‌توانید این کار را راحت کنید. نمونه‌هایی از CALL TO ACTION عبارت‌اند از:

  • برای………. روی لینک در بیو کلیک کنید.
  • برای ………….. استوری ما را مشاهده کنید.
  • لینک رو بکش بالا
  • نظر شما درباره……… چیست؟
  • اگر ……….. را قبول دارید، عکس را لایک کنید.

در جای خالی، عبارت موردنظر خود را بنویسید.

کال تو اکشن برای افزایش فروش محصول در اینستاگرام
کال تو اکشن باعث افزایش بازخورد و فروش در اینستاگرام می شود

برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام می‌توانید از CTA استفاده کنید. با این کار کاربران را به‌جایی که دوست دارید هدایت می‌کنید. بهترین کار این است که این کال تو اکشن آنها را برای خرید ترغیب کنید. مراجعه به سایت یا لندینگ پیج سایت بهترین نمونه است.

۴٫ لینک بیو را تا حد امکان ساده کنید

تا به امروز، اینستاگرام لینک را در کپشن مجاز نمی‌داند. یعنی شما اگر لینکی را در کپشن پستتان قرار دهید، مانند یک متن آن را نمایش می‌دهد و قابل کلیک کردن نیست. بنابراین شما برای بالا بردن فروش خود از اینستاگرام، باید به دنبال راه دیگری برای هدایت مشتریان به وب‌سایت باشید.

چندین گزینه برای این کار وجود دارد. همانند: لینک در استوری و بیو. بااین‌حال بهترین حالت این است که در بیو خودتان یک لینک کاملاً سفارشی‌سازی شده قرار دهید. اما چگونه؟

۴-۱٫ قرار دادن لینک سفارشی در بیو

قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام، بهترین راه برای جلب‌توجه مشتریان و مخاطبین است.

امکان ندارد، مخاطبی پیج شمارا ببیند و روی لینک روی بیو کلیک نکند. اما باید آن لینک سفارشی‌سازی شده باشد.

یک سایت به نام زی لینک وجود دارد که از طریق آن می‌توانید لینک‌های سفارشی‌سازی شده در بیو پیج خودتان قرار دهید. با مراجعه به این سایت می‌توانید راهنمای کامل این کار را مشاهده کنید.

۵٫ ایجاد تعامل با مشتریان هدفمند

به‌کارگیری موارد زیر به شما در افزایش فروش محصولات در instagram کمک می‌کند. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، شما با افزایش فالوور هدفمند، تعداد مشتریانی که از شما احتمالاً خرید خواهند کرد را افزایش می‌دهید.

برای این کار باید تعامل با پست‌های پیج خودتان را بالا ببرید. به‌عنوان‌مثال اگر لایک های کمی دریافت می‌کنید، اقدام به خرید لایک اینستاگرام و اگر کامنت کمی دریافت می‌کنید، اقدام به افزایش کامنت کنید. با این کار باعث می‌شوید تا افراد دیگر نیز تشویق به لایک کردن یا کامنت گذاشتن زیر پست‌های شما کنند.

۶٫ پست های قبلی خود را برای بهتر شدن آنالیز کنید

همان‌طور که در مقالات بازاریابی و آنالیز پیج اینستاگرام گفتیم، ما باید همواره پیج خود را آنالیز کنیم. نقاط مثبت و منفی صفحه خود را به‌دست آورده و روی آن کار کنیم. شما با این کار متوجه می‌شوید که فالورهای شما چه محتوایی را دوست دارند. حتی متوجه خواهید شد که پست‌های اسلایدی یا igtv کدام‌یک برای پیج شما مناسب است.

همچنین می‌توانید متوجه این موضوع شوید که در کدام هشتگ ها بیشتر بازدید داشته‌اید. پیشنهاد می‌کنم برای هشتگ گذاری درست، مقاله هشتگ در اینستاگرام را مطالعه کنید.

با مراجعه به بخش اینسایت پیجتان می‌توانید به‌راحتی تمام این موارد را به‌دست بیاورید.

۷٫ از تصاویر با کیفیت و جذاب استفاده کنید

طبق تحقیقات انجام‌شده، انواع مختلفی از تصاویر در اینستاگرام وجود دارند که هرکدام عملکرد متفاوتی را نسبت به دیگری دارد. بهترین آنها عبارتند از:

  1. محتوای ایجادشده توسط کاربر
  2. عکس‌های پشت‌صحنه
  3. محتوای ساخته‌شده توسط اینفلوئنسر های اینستاگرام
  4. تصاویر انگیزشی و مصاحبه‌ای
  5. تصاویر فصلی

شما در اینستاگرام قابلیت‌های زیادی را برای خلاق نشان دادن خودتان دارید. همیشه توجه داشته باشید که تصاویر بی کیفیت و کم‌نور به هیچ عنوان جای مناسبی در اینستاگرام ندارد. در مقابل تصاویر باکیفیت با نور مناسب همواره جذاب هستند.

یک مطالعه جذاب دیگر نشان داده است که برای جذاب شدن تصاویر در اینستاگرام و افزایش نرخ تعامل باید چند نکته را توجه کرد. این نکات عبارتند از:

  1. فضای پس‌زمینه زیاد باشد.
  2. تصاویر یک رنگ غالب داشته باشند.
  3. اشباع نور کم باشد
  4. تصاویر روشنایی و وضوح بالایی داشته باشند.
  5. تصاویر بی‌کیفیت به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنیم.

سعی کنید تمام آیتم ها را امتحان کنید و به یک سبک پایبند نباشید. آن‌قدر تست کنید تا متوجه شوید که کدام سبک‌ها برای مخاطبین شما جذاب‌تر بوده است.

چک لیست فروش محصول در اینستاگرام

تا اینجا با مراحل فروش محصول و خدمات در اینستاگرام آشنا شدیم. استراتژی‌ها را دیدیم. در این بخش قصد داریم تمام این موارد را به‌صورت یک چک‌لیست در اختیار شما بگذاریم تا دسترسی شما نیز به آنها راحت‌تر باشید.

  1. با هشتگ گذاری مناسب در اینستاگرام، باعث بهتر دیده شدن پست‌هایتان شوید.
  2. اطلاعات کاملی از کالا و خدمات خود را در کپشن و استوری ها ارائه دهید. تا خریدار را راحت کنید.
  3. حتماً وب‌سایت داشته باشید و از لینک سازهای پروفایل اینستاگرام برای قرار دادن لینک در بیو استفاده کنید.
  4. همواره با مشتریان خود تعامل داشته باشید.

بهترین محصولات برای فروش در اینستاگرام کدامند؟

  • لباس
  • کیف
  • کفش
  • بدلیجات
  • اسباب بازی
  • خودرو
  • عینک

 

نوشتهٔ پیشین
هر آن چیزی که باید درباره هشتگ در اینستاگرام بدانید
نوشتهٔ بعدی
اصول بازاریابی در اینستاگرام

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مقالتون عالی بود
    ممنونم ازتون.!
    فقط یه سوال برام پیش اومده که من پیج فروش ماهی در اینستاگرام دارم ولی فروشم خیلی پایینه، میشه راهنماییم کنید که چیکار کنم؟

    پاسخ
    • سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز
      ابتدا از شما تشکر میکنم که با خواندن این مطلب و نظرتان ما را در بهتر شدن یاری می کنید.
      برای اینکه پیجتون را بررسی نماییم، خواهشمندیم به پشتیبانی ما پیام دهید. با تشکر

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست