این روزها خیلی در پیج های آموزشی اینستاگرام کلمه‌ی تعامل یا engagement rate را می‌شنویم. انگار خیلی از آنها یک کلمه را یاد گرفته‌اند و هر بار در پست‌هایشان به آنها اشاره می‌کنند. اما واقعاً نرخ تعامل اینستاگرام چیست و چگونه می‌توانیم آن را افزایش بدیم؟ اصلاً راهی وجود دارد که بتوان به‌راحتی آن را بالا برد؟ قرار است در این مقاله به این موارد بپردازیم. به‌طوری‌که دیگر نیازی به هیچ پیج اینستاگرام نداشته باشید که کلی متن کپی شده را به شما بگوید و شما هم انجام دهید.

به هر واکنشی از طرف فالوورها و هر فرد دیگری تعامل گفته می‌شود. این واکنش شامل: دایرکت، فالو کردن با دیدن پست یا استوری، کامنت، دیدن عکس‌های پروفایل شما و… می‌شود. نرخ تعامل نیز تمام این موارد تقسیم بر تعداد فالوورها می‌شود. به همین دلیل است که برخی می‌گویند اقدام به خرید فالوور اینستاگرام نکنید چون برای پیج ضرر دارد. اما در چه صورت ضرر دارد؟ افزایش فالوور زمانی مفید است که طبق یک استراتژی مشخص و درست این کار را انجام دهید. در مقاله نحوه خرید فالوور اینستاگرام به‌طور کامل به این موضوع پرداختیم که می‌توانید آن را نیز مطالعه نمایید.

محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام چگونه است

روش محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

شما برای اینکه بتوانید اینگیجمنت (engagement) پیج خود را محاسبه کنید، قبل از هر کاری باید صفحه خود را به بیزینسی تغییر دهید. هنگامی‌که این کار را کردید برای هر پست و یا استوری یک سری آمار به شما داده می‌شود. به‌عنوان‌مثال تعداد بازدید از اکسپلورر، تعداد فالو کردن بعد از دیدن این پست، تعداد سیو، تعداد ارسال به دیگران و… را به شما نمایش می‌دهد. شما از طریق این کار می‌توانید تعامل با پست خود را محاسبه کنید. این آماری که شما از این طریق به‌دست می‌آورید درست‌ترین و عالی‌ترین آنالیزهایی است که اینستاگرام به شما می‌دهد و با قرار دادن در فرمولی که عرض کردیم، می‌توانید تعامل پست‌های خود را محاسبه نمایید. اما برای پیج های دیگر که دسترسی به این آمار نداریم چگونه محاسبه انجام می‌شود؟

سایت محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین عامل برای پیشرفت در اینستاگرام، خرید فالوور و تبلیغات است. شما بعدازآنکه فالوور های خود را افزایش دادید نوبت به آن می‌رسد که تبلیغات خود را آغاز کنید. پیج های زیادی با تعداد فالوور های بالا در اینستاگرام حضور دارند. برخی از آنها تعامل کم و برخی دیگر نیز تعامل بالایی دارند. اما شما نمی‌توانید به همین راحتی آنها را محاسبه کنید. اما یک سایت به نام phlanx وجود دارد که با مراجعه به آن و واردکردن ایدی پیج موردنظر، می‌توانید نرخ تعامل پیج مربوطه را محاسبه کنید. که در ویدیو زیر به‌طور کامل آن را توضیح داده‌ایم.

ابزار آنالیز اینستاگرام

در خود اینستاگرام ما ابزاری به نام insight داریم. هنگامی‌که پیج خود را بیزینسی کنید، این ابزار برای شما فعال می‌شود و می‌توانید آماری همچون: accounts reached، content INTERACTION و TOTAL FOLLOWERS را مشاهده کنید. در ادامه نیز CONTENT YOU SHARED، IGTV INSIGHT و PROMOTE INSIGHT را مشاهده می‌کنید. این بخش‌ها کمک زیادی به شما می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را پیداکرده و آنها را رفع نمایید. در ادامه‌ی این بخش می‌خواهیم قسمت‌های مختلف این ابزار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به‌راحتی تمام نیازهای خود را رفع نمایید.

ACCOUNTS REACHED

این قسمت به نظرم بهترین  مکان برای آنالیز هفتگی پیج است. این قسمت دارای بخش‌های مختلفی است که به شما توضیح خواهیم داد.

ایمپرشن (imperssion): تعداد بازدیدهایی که به‌طور کل از پست و پیج شما در یک هفته شده را نمایش می‌دهد. عددی که در اینجا نشان می‌دهد همواره بالاتر از عدد فالوور های شماست.

پروفایل ویزیت (profile visits): به معنای تعداد کسانی است که وارد صفحه اصلی پیج شما شده‌اند و به مشاهده پست‌های شما پرداخته‌اند. این عدد اکثر مواقع کمتر از تعداد فالوور های شماست. اما هنگامی‌که تبلیغات انجام می‌دهید، این عدد افزایش پیدا خواهد کرد.

ایمیل (email button taps): یعنی تعداد باری که روی تب ایمیل شما زده‌شده است.

تاپ پست (top post): این قسمت آنالیز کلیه پست‌های شمارا نمایش می‌دهد. هنگامی‌که روی see all کلیک کنید می‌توانید با فیلترهایی که در آن قرار دارد تعداد ریچ یا ایمپرشن پست‌های خود را در روز، هفته و سال درآورده و یک آنالیز کامل از آن داشته باشید.

تاپ استوری (top stories): این قسمتت هم همانند top post است با این تفاوت که تمام فیلترها برای ۱۴ روز است. یعنی شما دیگر نمی‌توانید استوری هایی که برای ۱۴ روز پیش هستند را آنالیز درستی کنید.

تاپ ای جی تی وی (top igtv): ای جی تی وی اگر در پیج خود قرا داده باشید، می‌توانید آنالیز و بررسی تعامل آنها را به‌طورکلی در این بخش مشاهده کنید.

بقیه قسمت‌های contetnt you shared، stories و… نیز دقیقاً همین موارد بالا را برای شما به نمایش می‌گذارد و هیچ تفاوتی ندارد. فقط برای دسترسی سریع‌تر می‌توانید از این قسمت‌ها استفاده کنید.

سایت های آنالیز پیج اینستاگرام

۴ راه برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

حالا که با نرخ مشارکت و چگونگی تحلیل پست اینستاگرام آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که برای بالا بردن نرخ مشارکت در اینستاگرام اقدام کنیم. در ادامه به شما ۵ راه عملی و حرفه‌ای را می‌گوییم که می‌توانید از طریق آنها پیشرفت و بالا بردن تعداد لایک های خود را داشته باشید و در دیده شدن پیج خود تأثیر بگذارید.

۱٫ استفاده بهینه از هشتگ

هشتگ ها در instagram باعث می‌شوند تعداد بیشتری از افراد پست‌های پیج شمارا ببینند. اما باید بدانید که هشتگی را قرار دهید که به موضوع پست شما مرتبط باشد. اگر افراد کمی از طریق هشتگ پست شمارا باز کنند و ببینند یک امتیاز منفی برای شما تلقی خواهد شد. استفاده از هشت الی یازده هشتگ نیز بهینه‌ترین حالت برای آن است تا بتوانید اینگیجمنت خوبی را از آنها دریافت کنید.

هشتگ بهینه شده باعث افزایش نرخ مشارکت می شود

۲٫ استوری های هدف دار و جنجالی

استوری اینستاگرام یکی از بهترین جاها برای ارتباط مستقیم با مخاطب است. سعی کنید استوری هایی را قرار دهید که مخاطب دوست داشته باشد ادامه‌ی آنها را نیز ببینید. همان‌طور که از اسم آن مشخص است باید داستان وار story های خود را پیش ببرید. همچنین با طرح پرسش از آنها می‌توانید ارتباط خوبی برقرار کرده و درنتیجه نرخ تعامل خود را بالا ببرید.

۳٫ دعوت به کامنت گذاشتن

به‌هیچ‌عنوان از کپشن غافل نشوید. کپشن بهترین مکان برای این است که توضیحات تکمیلی‌تری را درباره‌ی پست خود دهید. همچنین می‌توانید در کامنت با طرح یک سؤال نظرات فالوورهای خود را پرسیده و آنها را تشویق کنید تا کامنت های خود را قرار دهند. با این کار کامنت های بیشتری دریافت کرده و درنتیجه نرخ مشارکت پیج خود را بالا می‌برید.

۴٫ گروه های تعامل اینستاگرام

تعامل داشتن با پیج های هم موضوع باعث می‌شود تا راحت‌تر در اکسپلورر رفته و دیده شوید. ازاین‌رو هرچه شما بتوانید پیج های هم موضوع خود را پیدا کنید بهتر است. برخی از موضوعات گروه‌های را در تلگرام می‌زند به نام گروه تعاملی که هر کس پست گذاشت، در این گروه‌ها می‌فرستد و بقیه آنها را لایک می‌کنند. این کار زیاد پیشنهاد نمی‌شود اما باعث می‌شود تا راحت در اکسپلورر رفته و از این طریق فالوور جذب کنید.

نرخ تعامل مناسب برای پست های اینستاگرام چقدر است؟

  • کمتر از ۱درصد: بسیار پایین
  • بین یک درصد تا ۳٫۵ درصد: حد میانگین و خوب
  • بین ۳٫۵ تا ۶ درصد: عالی
  • بالای ۶: بسیار عالی

در هنگام کسب درآمد در اینستاگرام ، میزان نرخ تعامل یا فالوورها کدام یک مهمتر است؟

همه‌ی ما قصدمان از حضور در شبکه‌های اجتماعی دیده شدن و یا کسب درآمد است. اگر بخواهیم کسب درآمد داشته باشیم هم، باید دیده شویم. یکی از این راه‌ها استفاده از تبلیغات است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که باید پیج های مرتبط با خود و کسب‌وکارتان را پیدا کنید. بعدازآن که پیدا کردید بر اساس تعداد فالوور ها آنها را مرتب کنید. سپس با توجه به سایت‌هایی که در بالاتر معرفی کردیم نرخ تعامل هرکدام را به‌دست آورید. هرکدام از پیج ها که نرخ مشارکتی میانگین یا بالاتر داشتند بهترین پیج برای تبلیغ کردن هستند. درنتیجه هم فالوور و هم  engagement rate مهم است.

سوالات متداول

میزان نرخ تعامل اینستاگرام چقدر است؟

بین ۱ درصد تا ۳٫۵ درصد

آیا حذف نظرات بر میزان تعامل تأثیر می‌گذارد؟

کامنت یکی از بخش هایی است که می تواند تاثیر بگذارد. به صرف پاک کردن چند کامنت تاثیر زیادی نمی گذارد. اما بهتر است این کار را انجام ندهید.

چرا نرخ میزان درگیری یا مشارکت با استوری من بالاست؟

به‌طور کل ۹۰ درصد افراد هنگام ورود به پیج خود، استوری ها را چک کرده و سپس به پست‌ها سر می‌زنند. درنتیجه استوری ها ویو بالاتری را دریافت خواهند کرد.

نوشتهٔ پیشین
راهنمای گام به گام نحوه خرید فالوور اینستاگرام
نوشتهٔ بعدی
استوری اینستاگرام چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست