اینکه بدانیم چگونه فالوور های اینستاگرام خود را افزایش دهیم، بهترین راه و روش برای رشد تجارتمان در فضای مجازی است. روشهای گوناگونی برای این کار مثل خرید فالوور اینستاگرام وجود دارد که ما قصد داریم روشی به غیر از آن به شما بگوییم. شما میتوانید با الگوریتم خوب اینستاگرام با برندهای مختلف و بزرگ رقابت کنید. این رقابت میتوانند رشد فالوور های شمارا خیلی زود تحت شعاع قرار دهید. اما نکتهی جالب این است که فالوور جمع کردن در اینستاگرام آسانتر از آن است که فکرش را میکنید.
ما باتجربههایی که در این چندساله از اینستاگرام بهدست آوردیم، قصد داریم به شما در ۳ مرحله، فالوور جمع کردن در اینستاگرام را بگوییم. پس با فالوور پلن همراه باشید.
چگونه فالوور جمع کنیم؟
یکی از بزرگترین چالشهایی که همهی فعالان اینستاگرام با آن روبهرو هستند، افزایش فالوور های اینستاگرام است. برخی به هر دری میزنند اما فایده ندارد. روشهایی که افراد استفاده میکنند و بسیار قدیمی است مثل: فالو / آنفالو، کامنت اسپم و شرکت در کمپینهای افزایش فالوور است. اما امروزه این روشها دیگر پاسخ نمیدهد. زیرا مخاطبین بسیار هوشمندتر و الگوریتمهای اینستاگرام پیشرفتهتر شدهاند.
با توجه به همین الگوریتم اینستاگرام که مهمترین آن نرخ تعامل اینستاگرام است، باید با فالوورهایتان تعامل داشته باشید. به همین دلیل برندها و افراد فعال در حوزه اینستاگرام نباید فقط در اینستاگرام باشند، بلکه باید از آن استفاده کنند. کلید رشد و افزایش دنبال کنندگان شما معتبر بودن و تولید محتوای مناسب است.
اما دقت کنید که فقط تولید محتوا مهم نیست. بلکه داشتن یک برنامهریزی درست و یک استراتژی عملی و حرفهای باعث رشد فالوور های شما میشود.
ما قرار است به شما در جمعکردن فالوور های واقعی در اینستاگرام، برنامهی ۳ مرحلهای را آموزش دهیم.
۱٫ چالش اینستاگرام : فالوور جمع کردن مانند گذشته آسان نیست!
اولین قدم برای جذب فالوور، متعهد بودن به اینستاگرام است. اگر میخواهید یک پیج قوی و همیشه در حال رشد داشته باشید، تولید محتوای منظم و استمرار آن را باید جدی بگیرید. اما این به این معنی نیست که شما ۲۴ ساعته در اینستاگرام باشید و هر یک ساعت پست منتشر کنید. بلکه شما باید یک برنامه منظم برای پست گذاشتن داشته باشید.
در این مرحله مهم است که امکانات خود را بسنجید. به همین دلیل به خودتان یا تیمتان نگاه کنید. آیا میتوانید هرروز بدون مشکل یک پست قرار دهید؟ آیا ۳ استوری اینستاگرام در روز برایتان زیاد است یا کم؟ آیا در حال حاضر قدرت انجام آن را دارید؟
ظرفیت شما هرچقدر هم باشد، باید یک برنامه برای instagram خود درست و بدانید که هرروز یا هفته چه زمانی و چه چیزی را پست میکنید. به همین دلیل بسیار مهم است که در فایل اکسل این برنامهی زمانی را برای خود تدوین کنید. با این کار میتوانید با خیال راحت پستهای خود را آماده کرده و بهراحتی هرچهتمامتر از اینستاگرام استفاده کنید. این تدوین استراتژی و زمانبندی در برنامه excell کمتر از ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.
وقتی به طور مداوم و پیوسته در اینستاگرام فعال باشید، نرخ تعامل فالوورهایتان با پستهای شما بیشتر میشود. به همین دلیل الگوریتمهای اینستاگرام تشخیص میدهند که محتوای شما جذاب است و به تعداد بیشتری از فالوورهایتان پستهایتان را نمایش میدهد.
اما وقتی نمدانیم چه چیزی ارسال کنیم چیکار کنیم؟ در مرحله بعد و بخش دو به شما این موضوع را خواهیم آموخت.
۲٫برای فالوور جمع کردن، دسته بندی موضوعی داشته باشید
اکنون وقت آن رسیده است که به پستهای آینده و موضوعات آن فکر کنیم.
فالوور پلن به شما توصیه میکند که موضوعات پست خود را دستهبندی کنید تا راحتتر بتوانید به آن فکر کنید. هنگامیکه شما از قبل تصمیم گرفته باشید چه روزی چه محتوایی را قرار دهید، راحت تر برای تولید محتوای خود تصمیم میگیرد. بهعنوانمثال اگر میخواهید درباره زندگینامه هنرمندان محتوا تولید کنید، یک روز درباره رضا گلراز، یک روز درباره مهران مدیری و… برنامهریزی میکنید و سپس شروع به ساخت محتوای خوب میکنید.
این را فراموش نکنید که محتوای تولیدی شما نباید با موضوع پیج شما تفاوت کند. اگر پیج شما آموزش عکاسی است دیگر نیازی نیست درباره زندگینامه هنرمندان مطلب تهیه کنید. بلکه درباره چگونگی ژست گرفتن، زاویه مناسب عکس و… میتوانید محتوا تولید کنید.
همواره سعی کنید بین ۹ تا ۱۲ موضوع مختلف و حاشیهای از موضوع خود را نیز پوشش دهید. زیرا با این کار مخاطب را خسته نخواهید کرد. مثلاً اگر پیج شما درباره خودرو هست، بهجای آنکه همیشه آگهی خودرو بگذارید یا تست و بررسی کنید. بهتر است اخبار و حواشی خودرویی داخل کشور، مقایسه خودروها و… را نیز قرار دهید.
با این کار کسی که پیج شمارا میبینند در نگاه اول متوجه خواهد شد که درباره چه موضوعی محتوا تولید میکنید. به همین دلیل تصمیم خواهد گرفت تا شمارا فالو کند یا خیر. دراینباره در مقاله بازاریابی در اینستاگرام بهطور کامل توضیح دادهایم که پیشنهاد میکنیم آن مقاله را مطالعه نمایید.
۳٫ برای افزایش فالوور اینستاگرام، فروش فیزیکی یا احساسی داشته باش
اگر میخواهید مخاطبین و برند خود را رشد دهید، باید راهی منحصربهفرد پیدا کنید تا بدون فروش، درباره برند شما صحبت شود.
همانطور که در بخش دستهبندی موضوعی عرض کردیم، دستهبندی پستها به دانستن اینکه چه روزی و چه ساعتی قرار است چه چیزی را پست کنید، کمک خواهد کرد. اما در این بخش قرار است به شما یاد دهیم چگونه بدون فروختن چیزی و یا قرار دادن پستهای فروش، محصول خود را بفروشید.
فالوور پلن به شما توصیه میکند که از خود یک سؤال بپرسید که: چه چیزی را ازنظر فیزیکی و احساسی میتوانم بفروشم؟
بهعنوانمثال شما اگر کفشها ورزشی به فروش میرسانید، بدیهی است که محصول فیزیکی شما کفش ورزشی است. اما ازنظر احساسی، لذت دویدن، افتخاراتی که با این کفش کسبشده است، ویدیو طریقه شستن آن و… میتواند یک احساس را به مخاطب بفروش برساند. دقیقاً کاری که nike انجام داده است.
همچنین شما برای انجام چنین کاری به محصول فیزیکی نیز نیاز ندارید. اگر شما مربی خصوصی هستید، میتوانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. اگر خدماتی را ارائه میدهید میتوانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. فقط کافی است روی احساساتی که قرار است به مخاطب خود منتقل کنید تمرکز کنید و اجازه دهید محتوای شما این حس را منقل کند.
View this post on Instagram
در پایان
هنگامیکه پستهای خوب و حرفهای ساختید نوبت به کپشن پستهایتان میرسد. اگر کپشن مناسب و خوب داشته باشید، میتوانید مخاطبین را راحتتر جذب پیج خود کرده و فالوور های بهتری جمع کنید.
اینکه بخواهید در اینستاگرام موفق شوید، نیازی نیست ۲۴ ساعت شبانهروز را در آن بگذرانید. اما اگر دوست دارید موفقیت خود را زودتر مشاهده کنید، باید با خودتان متعهد شوید که هرروز و بهطور متداوم پست قرار دهید.
اگر بر این ۳ مرحله مسلط شوید می توانید رشد چشمگیری را در اینستاگرام شاهد باشید.