کپشن نویسی در اینستاگرام

کپشن نویسی در اینستاگرام

آن اوایل که در اینستاگرام شروع به فعالیت کرده بودم، مشکل اساسی با کپشن نویسی در اینستاگرام داشتم. زیرا فکر می‌کردم اگر پست را قرار دهم و ۳۰ تا هشتگ زیر پست بگذارم، کارم را درست انجام داده‌ام. در صورت که بزرگ‌ترین اشتباه را می‌کردم. به همین دلیل با خواندن مقالات مختلف و بررسی پیج های بزرگ و درست به نتایجی دست‌یافتم که باورنکردنی بود. آن پست‌هایی که متن زیر پست‌هایشان می‌نوشتند، ۵۰ درصد تعامل بیشتر به کسانی داشتند که کپشن نداشتند. به همین دلیل با تست‌هایی که انجام دادم به یک نتایج باورنکردنی دست پیدا کردم. ازاین‌رو به فرمول کپشن درست دست پیدا کردم که قرار است در این مقاله به آن بپردازم.

کپشن در اینستاگرام کجاست؟

اما قبل از اینکه به این بخش از آموزش اینستاگرام بپردازیم، بهتر است با کپشن اینستاگرام کمی آشنا شویم. اصلاً شاید برخی نداند، کجاست.

هنگامی‌که شما پستی را قرار می‌دهد در زیر پستتان و قبل از کامنت ها، می‌توانید متنی را به‌دلخواه بنویسید. به این متن زیر پست، کپشن می‌گویند. شما در کپشن اینستاگرام می‌توانید حدوداً ۲۲۰۰ کاراکتر متن بنویسید. ازاین‌رو دستتان بسیار باز است. اما واقعاً چرا caption نوشتن در instagram مهم است؟

اهمیت کپشن نویسی در اینستاگرام

حالا که دانستیم که متن زیر پست های اینستاگرام کجاست، حال باید بدانیم این موضوع چقدر اهمیت دارد تا به درک درستی برسیم. با درک درست می‌توانید به‌راحتی برای آن وقت بگذاریم و طبق فرمول پیشنهادی من پیش رویم. اما واقعاً اهمیت کپشن اینستاگرام در پیست؟

  • افزایش نرخ تعامل
  • حس خوب به کاربر
  • تأثیر در دیده شدن پست در نتایج گوگل
  • نظم دهی به پست
  • دعوت به اقدام راحت‌تر
  • خودمانی تر شدن با فالوور هایمان

جذب فالوور با کپشن درست در اینستاگرام

آخرین موضوع در بخش مقدمه را بگوییم و بعد برسیم به اصل مطلب. زیرا این موضوعات واقعاً اساسی و مهم هستند و در صورت دانستن آنها می‌توانید رشد خوبی را داشته باشیم. یکی از تجربه‌هایی که دارم این است که هنگامی‌که کپشن درست می نویسم، هر پست به من فالوور های زیادی می‌دهد. همچنین باعث افزایش نظرات من نیز می‌شود. اما وقتی بی‌حوصله کپشن پست را تنظیم می‌کنم هیچ بازخورد خوبی را دریافت نمی‌کنم. ازاین‌رو برای ما که کار تولید محتوا را در اینستاگرام انجام می‌دهیم، مهم است که بدانیم داشتن کپشن در این حد مهم است. اما حالا فرمول‌های کپشن نویسی به چه شکل است؟ چگونه یک کپشن خوب در اینستاگرام برای جذب مخاطب بنویسیم؟

اصول کپشن نویسی برای اینستاگرام

  1. راحت بنویسید.
  2. همان عنوان پست را توضیح ندهید.
  3. درباره موضوعات موازی پست صحبت کنید.
  4. چند پاراگراف بنویسید.
  5. از سوال استفاده کنید.
  6. فاصله بگذارید.
  7. هشتگ را در پایان کپشن قرار دهید.

حال نوبت این است که هرکدام از این ۷ مورد را توضیح دهیم.

۱) راحت بنویسید

یکی از مواردی که باید در نوشتن caption به آن دقت کنیم، راحت نویسی است. خیلی از ما هنگام نوشتن که می‌شود سعی می‌کنیم خیلی ادبی و کاملاً مؤدبانه بنویسیم. در صورتی که اگر خودمانی‌تر بنویسیم و مخاطب را دوست و عزیز خود بدانیم می‌توانیم خیلی راحت متن زیر پست را بنویسیم. به‌عنوان‌مثال دو پست زیر را باهم مقابسه کنید. با کدام‌یک ارتباط بهتری برقرار کردید؟

اصول کپشن نویسی در اینستاگرام
اصول کپشن نویسی در اینستاگرام مهم است

۲) همان عنوان پست را توضیح ندهید

برخی عادت دارند که همان عنوان کاور پست را مجدد توضیح دهند. به‌هیچ‌عنوان نیاز نیست این کار را انجام دهید. زیرا با این کار مخاطب را از خواندن متن‌های داخل کپشن دلزده می‌کنید و آن را مهم نمی‌پندارند. ازاین‌رو بهترین کار این است که با توجه به موضوع پست متن بنویسید. اما یعنی چی؟ پایین‌تر به این موضوع پرداختیم.

۳) درباره موضوعات موازی پست صحبت کنید

نیازی نیست حتماً درباره خود پست احضار نظر کنید. اصلاً هم نیازی نیست همان عنوان را مجدد توضیح دهید. می‌توانید درباره موضوعات موازی توضیح دهید. به‌عنوان‌مثال درباره چگونگی خرید لباس در پیجتان توضیح دادید، بهتر است که در کپشن درباره اهمیت این موضوع بنویسید.

۴) چند پاراگراف بنویسید

برخی از افراد هستند که یک خط می‌نویسند و سپس شروع می‌کنند به هشتگ گذاشتن. این کار از اساس اشتباه است. بهترین کار این است که حداقل ۳ پاراگراف بنویسید. هر پاراگراف هم ۳-۴ خط را در برگیرد. با این کار مخاطب این تصور را می‌کند که موضوع مهمی را پوشش داده‌اید و آن را مطالعه می‌کند.

۵) سوال بپرسید

هم اول کپشن و هم آخر کپشن از یک پرسش استفاده کنید. با این کار هم کامنت های بیشتری را تجربه می‌کنید و هم اینکه مخاطب را علاقه‌مند می‌کنید تا ادامه‌ی محتوای شمارا مطالعه کند. ازاین‌رو نرخ تعامل با پست شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

۶) فاصله بگذارید

بین هر پاراگرافی که می‌نویسید یک نقطه بزارید و سپس پایین آن نقطه ادامه‌ی کپشن را بنویسید. به پست زیر توجه کنید.

۷) هشتگ را در پایان کپشن قرار دهید

جای هشتگ در پایین‌ترین نقطه‌ی کپشن است. در مقاله هشتگ در اینستاگرام به‌طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید.

در پایان

شما با نوشتن کپشن درست و اصولی می‌توانید:

  1. فالوور جذب کنید.
  2. با مخاطبین خود دوست شوید.
  3. نرخ تعامل خود را بالا ببرید.

پس لطفاً مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد را به‌طور کامل در پست‌هایتان استفاده کنید تا بتوانید بهتر و بیشتر در اینستاگرام موفق شوید.

نوشتهٔ پیشین
شادوبن اینستاگرام چیست؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه در اینستاگرام اینفلوئنسر شویم ؟

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • برنامه ای وجود داره که بهش کپشن بدیم و بعد برامون مرتب کنه و بزاریم اینستاگرام؟

    پاسخ
    • سلام وفت بخیر
      بله وجود داره. در آپ استور یا گوگل پلی شرچ کنید caption برنامه های متونعی براتون میاره

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .

فهرست